LHC: prve kolizie

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Úterý Listopad 24 18:42:57 CET 2009

:-) Vetsina doravni infrastruktury je tunel na statni penize  protoze statni penize nejsou tak na nase penize.
Mate mista, kde je hloubeni z povrchu nerealizovatelne, mesta velmi cene prirodni lokality a podobne.
Pak mate mista jako je tunel Panenska, nejdelsi cesky dalnicni tunel na D8, hranice s SRN, tento tunel je znacnou cast sve trasy cca 10m pod povrchem, nejvetsi hloubka je 80m pod povrchem. V malych hloubkach se nadlozi propadalo a razba byl jeden velky pru...ser, je to v horach tak se o tom moc nepsalo. Existoval i projekt na povrchovou razbu, presne tak jak popisujete udelam zarez v nem vybetonuji profil, vse nasledne zahrnu a finito. Cenove by to v realu vyslo tak na polovinu, odhady v projektech hovorili o 30%. Pro zajimavost, tunel ma dve tuby delka tesne nad 2km, velikost vyrubu bezmala 0.5 milionu m3 a cela ta sranda vysla na vice nez 4 miliardy.
Bohuzel ekologicka loby placena metrostavem povrchovou variantu nepripustila.

PN