LHC: prve kolizie
Stanislav ©mejkal
smejkal@smejkal.com
Úterý Listopad 24 17:57:05 CET 2009
Novotny Pavel napsal(a):
> Ono se to novinarum hezky keca, kdyz razite tunel tesne pod povrchem tak jde ciste o pocasi, pokud zacne hodne prset mate skorem jistotu, ze se vam to propadne. Klasicke razici technologie at jiz razici stity nebo bezny hornicky zpusob razby proste pocitaji s tim, ze nadlozi vydrzi nez se vybetonuje tubus.
> Jsou technologie, ktere kontinualni razbu a betonaz v sypke hmote umi, ale poridte miliardovy razici stit na tunel v cene 300M.
>
> PN
>
> P.S. Hornictvi je bylo a bude nebezpecna cinnost kde jde i o trochu stesti.
Ja mam pocit, ze tunel v CERNu je unikatni trochu v necem jinem, nez se tu
prezentuje.
Pokud kopete silnicni tunel a na nejakem konkretnim miste je nestabilni podlozi
ci nadlozi, projektant vezme gumu, udela obloucek trochu jinak, pripadne cely
tunel o kousek posune (jako treti Vinohradsky tunel obesel trezor CS), udela
esicko a je to. Treba ve Strahovskem tunelu maji byt roury tri a jsou jenom dve,
pry se ta treti sesypala nebo se setrilo (variantni vysvetleni).
V CERNu je ten tunel temer dokonale kruhovy o obvodu 27 km pomerne hluboko pod
povrchem a to uz neni takova legrace to vykutat, protoze projektant ma tech
informaci relativne mene nez pod Strahovem. A pokud pruzkumna stola narazi na
problem, nejde s tim celym "o kousek soupnout", to soupnuti defakto znamena
uplne znovu a od zacatku a navic v jurisdikci Svycarska i EU. Takze se ten
problem musi vyresit hned na miste.
Standa
More information about the Hw-list
mailing list