Mereni kmitaveho stejnosmerneho napeti

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Pondělí Listopad 23 21:06:17 CET 2009

Ahoj Sasa,

>        Mam ve sve uvaze nejakou chybu? A za jak dlouhou dobu bude
> napeti na kondenzatoru "dostatecne presne" odpovidat napeti zdroje?
> Vetsinou se uvadi ze v dobe 5x casova konstanta RC clanku. Abych
> nezapomnela, tak kmitocet blikani zarovky je priblizne 50x za minutu s
> pomerem 1:1.

Tak ako Ti uz poradili, zober si osciloskop a zmeraj si priebeh na ziarovke.
To co tu popisujes nevyzera na jednosmerne vyhladene, ziarovka 10ms svieti a
10ms je vypnuta. Tipujem, ze ten priebeh bude trochu iny ako cakas. Tazku
teoriu o merakoch, strednej hodnote, koeficiente tvaru napatia a tak nechame
Danovi. Staci ak si zapnes na osciloskope meranie Umax, Up-p, Urms a T
periody. A budes sa pozerat ako sa menia jednotlive udaje.

To co si vymyslela sa vola peak-detektor a da sa s tym merat max. napatie.
Ale ma to jeden hacik, musis si nastavit casove konstanty pouziteho RC
clanku, teda aj upravit zatazovaci R meradla.

A.