Mereni kmitaveho stejnosmerneho napeti

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Pondělí Listopad 23 19:16:24 CET 2009

Hezky vecer,

    ten ochranny odpor bude asi dobra vec. Musim to zkusit. Koukala jsem
do DS a hledala prubeh ubytku napeti v zavislosti na proudu, ale jsou
tam jen grafy a jeste ke vsem dosti hrube. Asi to budu muset odmerit.
Nebo je tech 0,6 V (pro normalni kremikovou diodu) proste minimum, pod
ktere ani pri nejmensim proudu nepujde a se stoupajicim proudem napeti
jen stoupa?

    Jinak napeti na zarovkach je cca 12 V to jsem zapomnela rici a melo
by byt stabilni, protoze je to napeti akumulatoru, ktery je trvale
dobijeny (pokud neni zdroj v poruse).

    Pouzit osciloskop nelze, jednak jich neni dostatek, druhak se to s
nim musi umet a tretak by me s nim kolegove vyhodili ;-) Ja s
osciloskopem docela umim, ale to se neda rici o vsech kolezich.

					Saša K. Svobodová