Mereni vykonu mikrovlnky

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pondělí Listopad 23 12:55:21 CET 2009

Dobrý den všem,

koupil jsem si mikrovlnku, která má v návodu i na stránkách výrobce psáno
"Mikrovlnný výkon 1000 W". Jenže když jsem do nové i staré (750 W) dal
stejnou sklenici se stejným množstvím stejně studené vody, v nové se vařila
za 4 min. a ve staré za 4,5. Dalším pokusem, tentokrát s ohřevem známého
množství o známé teplotě, se podezření potvrdilo. Mikrovlnka má jen 800 W.

Jelikož jsem ji vybral právě kvůli tomu 1 kW a jelikož má dost debilní
ovládání (např. nejde změnit výkon za chodu), rád bych ji reklamoval. Jak
ten výkon změřit pro daný účel dostatečně průkazně a aby měření nestalo
tolik, co trouba?

PH