Strasice v TV

aze azehw@volny.cz
Pondělí Listopad 23 11:07:36 CET 2009

Kdyby jen Nova....na takové hovadiny se (asi kámošům) nalévají pěkné prachy.
Níže uvedný příklad je jen kapičkou v moři:

Asi by stálo za to podívat se, jak dopadl vynález z roku 2003:
"Kraj zaplatil projekt perpetua mobile. Téměř 400.000,-Kč dostal od
zatupitelů Moravskoslezského kraje vynálezce Jiří Eliáš, který jim předložil
svou vizi generátoru na štěpení vodíku. "Stroj bude štěpit vodík, tím se
vytvoří energie, kterou zase použiji na štěpení. Půjde o ekologický zdroj
levné energie", vysvětlil vynálezce. Podle odborníků ale krajští úředníci
peníze vyhodili. Je to perpetuum mobile. Nemůže to fungovat, tvrdí. Zástupce
hejtmana Josef Jalůvka (ODS) uvedl, že peníze žadatel dostal na přípravu
projektové dokumentace, kterou použije pro získání prostředků z EU. "Myslím,
že to může fungovat", dodal."

A pokud se následujícího vynálezu zhostí Novynáři, bude dalších cca 10 týdnů
o čem informovat. Je to sice z roku 2004, ale vývoj jistě pokročil, i když
výsledky podle slibu-bohužel- nikdo dosud nezveřejnil:
"Energetici kroutí hlavou nad objevem, který se zrodil v rychvaldské garáži.
Miroslav Gajdorus (pozn.: m.j. vynálezce Perpetusu) předvedl zařízení na
výrobu tepla
Včera (asi 26.květen 2004) předváděl odborné veřejnosti své zařízení na
výrobu tepla. A přítomní nevěřili vlastním očím. "Buď je to na Nobelovu
cenu, nebo jde o totální úlet," říkali. Princip, na němž své zařízení pan
Gajdorus postavil, objevil náhodou. "Prasklo mi doma topení, musel jsem
nějak topit. Zkusil jsem nahřívat olej ve fritovacím hrnci a teplo rozvádět
po domě. Za určitých podmínek jsem měl neuvěřitelné výsledky. Friťákem jsem
náš domek dokonale vyhřál," říká muž, který vystudoval elektrotechnickou
průmyslovku, pracoval v energetice, ale teď se věnuje bádání. Objevil prý
třeba originální postup na odstraňovaní těžkých kovů z půdy. Loni ho
angažovala rychvaldská firma M-export, do té doby vynalézal v garáži. "Čím
se živil ani nevím, je to trochu záhadná existence," říká Jaromír Giecek z
M-exportu. Nad naměřeným výkonem jeho tepelného čerpadla někteří odborníci
včera kroutili hlavou, jiní ho brali vážně. "Kdyby se tohle povedlo
fyzikálně zdůvodnit, způsobí to revoluci v energetice. To bychom mohli
zavřít doly a přestat těžit ropu, energie by se vyráběla z ničeho. Dokud se
to neproměří v kvalifikované nezávislé laboratoři, tak nevím..." krčil
rameny Josef Žďárský, sekretář Asociace podniků topenářské techniky z
Krnova.
Řadu lidí ale vynález zajímá z praktických důvodů. "Já to beru vážně, rád
bych to využil na vytápění naší továrny. Klidně dám do vývoje peníze,"
nechal se slyšet majitel textilky, který se na Gajdorusův objev přijel
podívat ze Šumperka.
Firma M-export zatím nezveřejňuje naměřená technická data. "Dáme to všechno
k dispozici veřejnosti za pár týdnů, až budou hotovy oficiální odborné
posudky z dnešního měření," řekl Jaromír Giecek."

Ještě sice není pátek, ale tady je výklad činnosti Perpetusu. Myslím, že po
úpravě lze aplikovat i na Strašice. Divím, se, že se toho ještě Novynáři
nechytili:
"Jak topný systém PERPETUS pracuje, jelikož se jedná o know-how autora,
nemůžeme poskytnout kompletní popis zařízení, ale pokusíme se osvětlit
funkčnost systému perpetus.
Kde se bere energie: Většina lidí má představu,že tepelné čerpadla čerpají
energii ze ( země -voda-vzduch). Určitě ano,ale bohužel jen chvíli po
spuštění, a to do doby,kdy na (výparníku-sběrače) vznikne díky kondenzaci
námraza, která vytvoří izolant. Pak již energii nemůže čerpat. Mnozí z Vás
budou oponovat termodynamickým zákonem,ale málokdo si uvědomí, že jsou i
zákony na prostupnost, tepelné mosty atd. Pro pochopení uvedeme příklad:
vezmeme běžný venkovní teploměr, který ponoříme do nádoby z vodou a necháme
zmrazit v mrazničce.Pak tuto nádobu vytáhneme a umístíme do teplého místa.Do
roztátí bude teplota stále stejná-(nic z okolí neposbírá),což pak potom,
budu-li tuto nádobu stále ochlazovat,  jako je tomu u tepelných
čerpadel.Jako druhý příklad uvedu poněkud zvláštní výpočty výtěžností z
vrtů.Na 1m vrtů se počítá výtěžnost 15w, což při 100m (tam a zpět), 200m je
200x15w=3000w.To však platí, pokud nebudeme brát v potaz příklad č.1.
(odpadním produktem je chlad a ten je 3x větší než tepelný výkon)
Jak to tedy je? Autor topného systému se zaměřil na zcela jiné děje a to na
ty, kterými se nezabývali ani výrobci tepelných čerpadel,byť využivají
stejných dějů, prozradíme že se jedná o uvolňování energie změnou skupenství
(kapalina-plyn a naopak). Nemalou roli pak tvoří další děje, jako je
tlak-podtlak,rychlost průtoku,rozdíly teplot,kinetická energie plynů,atd. No
a nesmíme opomenout potenciál mezi plusem a mínusem,kdy plus má vždy o jeden
atom navíc.Tento atom je základem vesmíru a života na naší planetě.Bez
tohoto jediného atomu by nebyl jižní ani severní pól nebylo by magnetické
pole.  Co dále k tomu říct.
El.Topný systém PERPETUS je určen k topení-chlazení (klimatizování) a ohřevu
užitkové vody. Lze jej použít pro vytápění veškerých objektů, ohřevů bazenů,
apod. Základem je elektrický kompresor, výměník tepla a ovládací a regulační
prvky. Jedná se o přenosný el. topný systém. Na toto zařízení je vydáno "ES
prohlášení o shodě " dle z.č. 22/1997 Sb.a nařízení vlády č.
168/1997Sb.,resp. č. 17/2003 Sb. o technických požadavcích na el. zařízení.
Užitný vzor č. 14077, přihlášeno 15.9.2003, Úřad průmyslového vlastnictví
ČR."
Pro zajímavost - mám celou tuhle přihlášku UV doma a neměl jsem sílu ji
dočíst ani do poloviny.

Sorry za veledlouhý příspěvek, nedalo mi to. Asi by to bylo vhodné poslat
někam do ...... do kterékoli televize.
AZE