OT: pasova pila na kov

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Sobota Listopad 21 18:59:37 CET 2009

Dovera pri vybere prislusnych strojov je velka vec ... ;-))) ( Interne
mam pocit, ze je niekedy prehnana ;-( )

Svokor je pred dochodkom a ma len papierove materialy. S internetom
nerobi, takze take veci smeruje na mna, nech to na nete najdem,
potom si on overi osobne/telefonicky to, co som nasiel, ci to ma vhodne
parametre a pokeca s predajcom asi trochu odbornejsie ako ja
a kupi, laebo ide na 2, prip. 3 produkt v poradi.

Od svokra som mal tie katalogy
Bernardo - Rakusania
BOW - cesi, - Optimum,
Bomar
Imet
a este nejake dalsie...

Pilous medzi nimi nebol, uz citam ich stranky.

Co sa tyka rezania materialov - tazko povedat - 90% casu je to priemer
gulatiny do 20mm, obcas aj nerez, pripadne nejake tvrdsie triedy oceli.
Obecne 90% casu je na urovni do 70 % uvedenych rozmerov v prvom maile.
Bola ale aj zakazka, kde sa rezali 160x120 joklove profily.
Co sa tyka mnozstva rezania - pisal som, ze sa reze 3 dni v kuse po 14
hodin... = radovo stovky az tisice rezov. potom 10dni nic - resp do 10
rezov za smenu, ale to sa nerata ako rezanie.
Reze sa z 5-6 m kusov tensich materialov, ked je jokl 160x120, tak sa 6m
neberu - kto by to dvihal...stacia 4m ;-))),
prisposobenie na valcekove podpery si robi svokor sam, resp. uz ma
nejake veci porobene/kupene/upravene, takze to rozmiestni v hale okolo
strojov
a robi sa.
Trieda materialu sa meni od zakazky k zakazke, rozmery rovnako.
Neda sa specifikovat, aka objednavka pride o tyzden, o mesiac, o rok...
Pila by nemala byt cisto "rucna" - ludia su rozni a nie kazdy pracovnik
tlaci rovnako. Resp. kedze su plateni podla poctu - tak sa budu snazit
tlacit "kolko to da..."
V niektorych pripadoch by to asi dlho neprezilo...Teda skor nieco na
urovni gravitacneho s hydraulickym tlmenim. Tam niekde smeruje aj cena.
Na ploautomaty cena stacit nebude - tie sa hybu nikde cca od 2000E a
vyssie...automaty este viac.

Dodo