Jak opravit závity?

Petr Valečko kv.petr@tiscali.cz
Sobota Listopad 21 11:52:40 CET 2009

Dobrý den, při opravě drobné elektroniky se mi velmi často stává, že jsou
stržené závity v plastu - např. v krabičce přístroje, kde je přišroubovaný
plošný spoj. Jedná se o malé průměry šroubků nebo přesněji samořezných vrutů
okolo 2mm.

Zatím jsem to řešil tak, že jsem do závitu kápl vteřinové lepidlo, šroubek
zašrouboval zpět a lepidlo po vytvrzení vyrobilo náhradní závit.

Bohužel takto vytvořený závit je křehký, praská, pevnost je slabá.

Poradíte mi prosím nějakou vhodnější náhradu vteřiňáku, zkoušel jsem již
několik jiných lepidel, ale zatím jsem nenašel nic vhodnějšího. Lepidla na
plast zůstávala velmi elastická a proto nevhodná jako náhrada závitu.

Dík Petr