Renault Thalia

aze azehw@volny.cz
Čtvrtek Listopad 19 00:26:36 CET 2009

Už tady bylo STOP od admina, snad ještě jednu reakci odpustí. Koncern VW má
schůdky: AUDI, VW, pak dlouho nic a pak auto Škouda.
Fóbii nepovažuji za auto, zejména poslední dyzajnérské hrůzy.
Dovolím si vlastnit přesně 3 roky VW Polo a Fox, přesněji řečeno jezdí s
nimi manželka a děti, koupené jako nové, s motorem 1,2. Jsou to tříválce a
četl jsem spoustu recenzí a diskuzí na téma 1,2 HTP. Musím konstatovat, že
většina neví o čem píše a v životě v tom neseděli. Asi jsou v tom jiné
motory než ve Fóbii. Obě auta během 3 let bez sebemenších problémů.
Na jaře jsem si dovolil pořídít Golf 6 s benzínovým motorem 1,4. Předtím
jsem se svezl Golfem 5 s motorem 1,6 a musím konstatovat, že moje bývalá
Felicia 1,3 MPI byla živější (motor 1,6  má maximum točivého momentu tuším
ani ne 150 Nm někde kolem 4000). Stejně tak Getz 1,4 je šnek. Motor Golfu
1,4 TSI je přeplňovaný s přímým vstřikováním (90 kW, 122Hp, 200 Nm od 1500
do 4000 ot/min) a mám ověřeno pokusy na nedávno dokončené dálnici u nás, že
bez problémů ujedu jakékoli Koktávii 1,9 TDI, Golfu, Passatu TDI či jinému
vozidlu s benzínem 2 litry včetně kámošova Subaru Impreza. Motor verze 1,4
turbo + kompresor Roots (160HP) ještě nebyl k dispozici, ale měl jsem
možnost se s ním projet v Golfu 5. Motor Golfu 6 je mimořádně tichý, ani při
140 o něm nevíte. Při 100 km/h na pětku to má 2.000 n/min. a na 180 jste ani
nevíte jak.
Na trase asi 800 km částečně po rychlostních silnicích a po klikaticích a
kopcích Českého ráje jsem měl průměrnou spotřebu 5,8 litru. Dodržuji 50 km v
dědinách (54 tempomat), obvykle se mi lepí na zadek nějaký magor, často v
nadupaném ofroudu či v afektované Koktávii. Za značkou je během několika
sekund ztrácím. Zvláště miluji dlouhá mírná táhlá stoupání na naší
pseudodálnici. Tam, kde 90% machýrků s TDI a kdovíčím ztrácí před vrcholem
stoupání při 140 dech, má Golf snahu stále zrychlovat i na 6 stupeň.
Pozinkovaná kastle se zárukou 12 let. Loni byl známý na akci Renaultu se se
svým Loganem na ošetření dutin nějakým sajrajtem. Proč asi?
Teď čekám na minigolf, nové Polo 1,2 TSI (105 Hp), výměna za Fox. Mimochodem
na příští rok se pro ně chystá diesel se spotřebou 3,3. Počet variací motorů
bude asi 7.
Můj názor je, že Němci jsou pořádní, je to na autech vidět, zažil jsem je i
v práci. Makaróny ani žabožrouty nemusím :)) i když design pro VW dělá
Makarón.
Pro šťouraly: tímto netvrdím, že Japonci či asiati neumí udělat slušné auto.
AZE