[OT] Hocus pocus

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pondělí Listopad 16 23:54:34 CET 2009

Já bych zas rád věděl, jak se dělala taková vodička s jódem a ještě
nečím.   Jodo******  něco   už si to nepamatuju. Jodosuřík nebo nějak
tak, fakt nevim. Z chemie si pamatuju akorát že NaCl je sůl a že
kyselina může poleptat, nebo že v chloridu železitém se dá leptat měď.
Ale kluci ve škole ( chemii měli coby koníček ) to namíchalia a
napleskali tu kašičku všude možně. Pak stačilo se toho dotknout vlasem ,
ba při správné konzistenci odpálit fotobleskem a ono to bouchalo.
Dokonce když se to namíchalo nějak blbě, tak to bouchalo po chvíli samo.
Ale byla to zábava, člověk šel po chodbě a co krok, to prásk.  Ne že
bych to dneska zrovna chtěl vyrobit, ale kdo ví, za chvíli je silvestr a
já mam v baráku takovou jednu  sousedku  co mi pěkně leze krkem........ :-)
Jo a ještě jednu věc bych potřeboval, když se to tu rozjelo.
ROS    ROSku (ky)   Pamětníci možná budou vědět vo co go. Hojně se to
používalo na vojně. Takovej válec o průměru cca 5 cm a délce tak 25 cm.
Z jedné strany závit a našroubovaná čepička, z druhé pak víčko. Uvnitř
válec s nějakým hořčíkem a sbaleným padáčkem, pod tím raketovej motor.
Roura se držela jednou rukou, druhou se škublo za provázek pod
šroubovací čepičkou a ...  rána svist a světlo jako ve dne.
Ten raketovej motor vynesl ten válec s padákem hoodně vysoko ( odhadem
600-800m  a pak to začalo svítit, že bylo vidět jak ve dne.
Loni v Holicích jsem koupil dva exempláře téhle munice od nějakého
típka, co toho měl celou bednu ( a letos tam bohužel nebyl :-(  )
Jednu už jsem v létě použil a je to vážně úžasný.  Takovejch 10 kousků
by se šiklo. Kam se za tím hrabou ty běžný silvestrovský rakety a
ohňostroje.
Kolega našel někde na webu nějakou verzi pro civilní užití za cca 80 kč,
ale to je proti té origoš vojenské ROS-ce taková  hračka s "dostřelem "
tak 50m :-(

JaKub