mikro vodní elektrárna na potoku

Petr Zapadlo zapik@email.cz
Neděle Listopad 15 22:12:13 CET 2009

Zdravím

děkuji za tipy, tyhle odkazy jsem našel.

Je to už pár let, možná ta sajta už nebude existovat, ale klučina tam měl
elektrárnu odělanou tak, že měl cca 2m "ležaté" potrubí, pak bylo 120
stupnové koleno, a cca 3/4metru trubky svisle. Celé to byla novodurová
odpadová roura o průměru 110mm.
Ve svislé části potrubí byly rozváděcí stabilní lopatky, které zároveň dělali
spodní ložisko hřídele. Pod rozváděcím kolem bylo oběžné kolo - něco jako
vrtule - kaplanova turbína. Hřídel šla nahoru přes díru v koleni, kde bylo
horní ložisko. Na hřídeli byla řemenice s převodem do rychla a na boku
svislého potrubí byl přidělán motor.
Klučina tam měl i několik tabulek a porovnání různých konstrukcí, převodů a
motorů. (motor ze škodovky na ventilátor, krokové motory a pod)

Rád bych se dostal k těmto informacím ať nevymýšlím znovu kolo.

Navíc v okolí bydliště nemám vhodný potok, takže budu muste jezdit někam za
vhodným tokem a rád bych si testování maximálně zkrátil.

Kdyby si někdo vzpomněl, zda to ještě nekde leží, byl bych moc vděčen.

Díky

Petr

Petr "Zapik" Zapadlo