Měřič spotřeby u aut se vstřiky
mrkvo@prokon.cz
mrkvo@prokon.cz
Pátek Listopad 13 15:17:27 CET 2009
Vzniklo to z napadu kdyz sme s kamaradem vedli rec o benzinovych
motorech.. nejak sem se toho chytnul a delal sem na tom asi mesic,
jeste to teda neni hotove.. principu to funguje tak ze se napoji
jeden vstrik pres optoclen na ext irq0 a senzor rychlosti na pio
interrupt.
Podle spinani vstriku se poznaji otacky a delka vstriku, konstata je
odhadnuta asi na 6,5ul/ms, rychlost se snima snimacem na prevodovce
(8 tuku za otoceni kola).
Realizovano je to s AT91SAM7X256.
Prvni problem ktery sem resil tak byl, jak vytvorit presnou casovou
zakladnu, resp. stopky. Mohl jsem to resit asi i s pomoci TC, ale
nakonec sem jeden programmable clock output (pck0) napojil na ext1..
v interrupt handleru ext1 se inkrementuji stopwatch promenne (pro
vstrik a rychlost). Tyto promene se pri vypoctech nasobi periodou
pck0 a resetuji.
Dalsi problem byl vytvorit rovnice pro vypocet otacek. Musim rict ze
mi trvalo dost dlouho, nez mi doslo, ze u 4dobeho 4valce dojde k
pouze dvoum a ne ke ctyrem vybuchum za 1 otoceni klikovky..
Nakonec sem dosel k vysledku:
// rpm equation RPM = 2*(60/lenght_between_injection)
Pote aktualni spotreba:
// consumption equation [ l / h ]
// CONSUMPTION = ( FUEL_AMOUNT_CONSTANT[ul/ms] * INJ_LENGHT[ms]
) / 1.10^6 * RPM * 60
... a tak dále.
Pak se treba resi osetreni chybovych vypoctu, tak ze kdyz neni
hodnota v urcitem intervalu tak se vystaví treba "inj global error
flag" kde se na displayi nechaji puvodni data a nezapocitava se
prumer, timeouty je tam treba mit, ..
No a pak už to jde všechno samo. Kdo chce zkusit pouzivat display z
Nokia 6100, tady je tutorial:
http://www.sparkfun.com/tutorial/Nokia%206100%20LCD%20Display%20Driver.pdf
Kdo neni liny tak si napise funkce pro psani jakymkoliv pismem.
Snad ani nebudu mluvit o hardwaru, kde musí být kondíky, cívka,
dlouho se stávalo že při zapnutí světel (xenony) se to cele seklo.
Porad se objevuji nove a nove problemy se kterema se nepocitalo, ale
to je vývoj.. :)
Ten nokií display je pro tohle nevhodny, je to zumpoid, lepsi se zda
tento
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370287005071&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
akorat neni na SPI, takze paralel ale to snad(!) to nebude problem..
mate s timto displayem zkusenost? Objedndal sem 2, jsou za pakatel.
Jinak ten Zetec, je nekde nejaka dokumentace ze ktery bych moh neco
pochytit? Rad bych zkusi vycitat OBD.
Milan Petržilka
student sš
http://mrkvo.wz.cz
Tomas Chvatal napsal(a):
> Jasne, ja vychazel z predpokladu ze to nechces resit pro sirokou verejnost,
> ale
> jen pro toho Zeteca (tam je PWM na pinech 2/10).
> Jake s tim mas plany ?
>
> s přáním hezkého dne / Best regards
> Tomáš Chvátal
> EZOP Praha s.r.o.
> tel./fax.: 257320853
> tel.: 257320555
> tel.: 257320403
> www.ezop.cz
> tchvatal@ezop.cz
>
> ----- Původní zpráva -----
> Od: <mrkvo@prokon.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Odesláno: 12. listopadu 2009 23:42
> Předmět: Re: Měřič spotřeby u aut se vstřiky
>
>
> Ohledně OBD je to zvlášť u starších vozů španělská vesnice. Od nějakého
> roku, tuším nad 2000, se zavádělo OBD II, což jsou standardizované
> komunikační protokoly na různých sběrnicích, jejiž použítí je ve všech
> vozech stejné, "normované".
> Tedy např. v OBD II můžete najít CAN, RS-232, PWM... A vy víte, pokud
> je tam třeba rs232 (k-line/l-line), a pošlete tam, plácnu, po nějaké
> init sekvenci 0x02, dostanete zpět otáčky.
> Ale OBD I má snad každý něco jiného, ale netroufam si víc něco psát
> protože si nejsem jist..
>
> Ohledně mého měřiče napíšu něco zítra.
>
> Milan Petržilka
> student sš
>
> http://mrkvo.wz.cz
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
More information about the Hw-list
mailing list