Prijem satelitu 1W - prekazka?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Středa Listopad 11 13:59:21 CET 2009

Chybicka se vkoudila, jsem chtel napsat tan(30.4)*18,5 = 10.76m

>Vcera jsem se bezuspesne pokousel naladit satelit Intelsat 10-02, vypada to, ze mi stini roh sousedniho paneláku.
Geometricky to vypada takto:
Dva 4 patrove paneaky, vzdalenost mezi nimi 18.5m parabola instalovana na balkone v 1 patre cca ve vysce 1,6m od podlahy balkonu, rozvobezne s bocni zdi panelaku. Pozice satelitu 1W vychazi podle google maps presne na roh sousedniho panelaku. Elevace satelitu v miste instalace je 30.4 st.
Ciste teoreticky sin(30.4)*18,5 = 9.36m pokud vezmu vysku podlazi 3m tak 2x3 + rekneme 1m atika strechy + 1m u me na balkone = 8m ???

Jaka je presne stavebni vyska patra v panelaku z pocatku panelove vystavby?
Predpokladam spravne, ze pokud primka spojujici horni hranu sousedniho panelaku a spodni hranu paraboly ma uhel vetsi nez je elevacni uhel satelitu nemela by prekazka vadit nebo i zde hraji roli fresnelovy zony?

Jde mi o to zda ma cenu napriklad parabolu zvedat o ten cca 1m nebo jeste presouvat na druhou zed balkonu (o cca 4m dale od sousedniho panelaku)?
Parabola je docela tezka 85 tedy nic moc na experimentovani, u baraku nejaky inteligent nechal na strese upalit anteni drzaky tak ani tam jednoduse neuspeji.

Dekuji

Tom

P.S. Snad me nikdo nenapadne, ze ho ponoukam k celodennim vypoctum :-)