AVR - struktura v PROGMEM

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Listopad 10 23:52:01 CET 2009

On Tue, 10 Nov 2009 22:32:10 +0100
"Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta@gmail.com> wrote:

> Zdravim, po roce jsem se dostal k praci s ATMEGA8 a hned me na hodku
> zabavila banalni chyba - pole struktur v PROGMEM a jak se k tomu dostat -
> asi jen pres funkce cteni BYTE, WORD... specialnimi funkcemi, ze?

Mno, mohli ste si dat namahu a napisat, ze pouzivate avr-gcc. Niektore ine prekladace  pre AVR toto ovladaju nativne.

Nieco ako pgm_read_byte(addr) apod.
Prototypy su v <avr/pgmspace.h>, dokumentacia v ... hmmm.... dokumentacii.

> Neco jako
> pstruct->x stale nejde, ze?

Nechapem, preco prave takto, to je minimalne taky isty vopruz ako cez tie funkcie. Ale pracuje sa na "named data space", co je riesenie. Odhadovany casovy horizont je asi dva roky; na avrfreaks.net si mozete dohladat vlakno kde mi na moje otazky v tomto smere odpovedal momentalny veduci vyvojar projektu avr-gcc a spol.(EW).

> V pohode si to cetlo ze SRAM na adrese ve FLASH
> a nejak jsem se divil, ze to nefunguje - no pak jsem se podival, co dela
> instrukce LD a ze potrebuju LPM a bylo jasno. Jenze zadny warning pri
> prekladu, kupodivu.

Ak rozumiete logike sections v gcc a spol., urcite chapete aj to, preco nie je ziadny warning.

JW