Re: OT: lasery a výpočty

kpr kpr@seznam.cz
Úterý Listopad 10 08:30:11 CET 2009

Energetické ztráty si jax tax umím spočítat sám. Spíš mi jde o parametry pro výrobce krystalu a čoček, aby z toho vylezlo něco co bude fungovat.

Třeba když objednáváte YAG krystal, výrobce se vás zeptá na :
Nd dopant % , Parallelism , Perpendicularity , Flatness , Surface Quality, Chamfer, Coating a odrazivost
 Tyto čísla je mu potřeba zadat aby vyrobil to co potřebujete a taky aby to pak fungovalo.

Krok číslo jedna je nalézt funkční trojici ... YAG krystal, polopropustné a odrazivé zrcadlo. Dokázat vypočítat geometrii krystalu tak aby docházelo dobře k excitaci. Pak z následně známé geometrie paprsku dopočítat externí optiku, aby šlo ostřit na potřebnou vzdálenost. Tento výpočet už je klasická optika ze základní školy.

KPR