OT na víkend: Datové vysílání kolem 130 kHz ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Listopad 8 11:00:02 CET 2009

Zdravím ještě jednou,

> Zdravím,

> No to by mohlo být!

> Vzhledem k intenzitě přijímaného signálu i za podmínek uvedených výše, je velmi
> pravděpodobné, že jde o něco lokálního, druh modulace a četnost paketů velmi
> připomíná dálkové ovládání/měření. Že by ČEZ modernizoval svůj systém HDO :-) ?

Tak jsem to dnes poslouchal kolem 8:45 a najednou se to "zbláznilo" a začlo to
posílat jeden paket za druhým. Šly vždy 3 těsně za sebou (odstup tak 50 ms),
pak chvilku (cca 3 s) pauza a pak další trojice. Nu a právě do toho mi cvakl
stykač nízkého tarifu. Vím, že máme zatím jen běžné HDO na frekvenci 216.66 Hz
(takto nízko moje rádio nepřijímá :-) ), ale vůbec bych se nedivil, kdyby už
v síti jel nějaký nový, moderní systém. Před časem jsem o tom něco četl, prý
jsou v něm elektroměry, přijímače HDO atd. individuálně adresovatelné a údajně
lze např. dálkově odpojit neplatiče od dodávky právě individuálně adresovaným
povelem do elektroměru (samozřejmě vybaveného pro tuto funkci přijímačem a
nějakým vnitřním stykačem). Tak že by to už bylo u nás online (třeba v nějakém
testovacím či pilotním provozu) ? Není tu náhodou někdo z téhle branže, kdo
by mohl lépe poinformovat ?

S pozdravem Pavel