prepinac otacek zemniko kolektoru...

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Sobota Listopad 7 03:05:55 CET 2009

Ten odpor ma hriat, zostava na nom necele 2W.
Tipoval by som nieco z triakov T1-T3, termistory R3 - R6, trafo.
Predsa skontrolovat, ci tie triaky spinaju nie je problem. Len majte na pamati, ze je tam sietove napatie  :-)
Zapnutie viacero vstupov naraz sposobilo skrat casti vinutia trafa a tomu sa to nepacilo.

                                                Milan  Mlynarčík

  ----- Original Message -----
  From: DeeJay

  podarilo se mi odpalit prepinac otacek pro zemni kolektor (motorky pohanejici vetraky jsou na 12V AC,  napajeno pres toroidni trafo rizene prepinanim odbocek na primaru)

  Mezi siti a primarem trafa je jeste plosnacek s triaky a dalsim smetim, zajistujici ovladani malym proudem, spinani v nule a asi mekky start. Pri spinani jsem poslal napeti na vsechny tri ovladaci vstupu soucasne (K1-K3) a od te doby to nejede :-) jak jinak

  Pojistka nebouchla, jen ten velky 5W odpor se nejak hreje. Vykreslil jsem si schematko, ale moudry z toho nejsem - plosnacek asi prosel nejakym osekanim nakladu - na miste oznacenych jako R jsou nekde diody, na D jsou zase odpory , jinde propojky ....

  Nemyslel jsem si ze by privedeni napeti na vstupy soucasne mohlo neco udelat - tak mohlo, ted je otazkou co odeslo a zda neni v zapojeni nejaka zasadni chyba.

  pokud bude nekdo tak benevolentni, mrkne se na to a sdeli svuj nazor  - budu rad :-)

  prichystal jsem par obrazku ...

  desticka z obou stran:

  http://picasaweb.google.com/lh/photo/_4wUUfgghFAnXEnySK9npQ?feat=directlink

  http://picasaweb.google.com/lh/photo/Rye07iHxhM1cEGZ1pc77nw?feat=directlink