Re: SW pro návrh DPS

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Listopad 6 14:36:06 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 6.11.2009 od Robert Baranka:

> Zdravim Peter, jedna rypava otazka, nikdy sa ti nepodarilo spravit
> chybu pri tvorbe kniznice? Mne ano a az vtedy som nadaval :-D

Co si pamatuji, tak jsem nikdy zadnou chybu neudelal, protoze bych to
pak samozrejme hned poznal, az bych to osazoval nebo ozivoval. Nedelam
si knihovny do zasoby, ale prave takove, ktere zrovna pouziju. Takze
mam v ruce datasheet, mam v ruce soucastku, soustredim se na praci,
udelam to presne, pak si to vyzkousim i vizualne... Samozrejme
pripoustim, ze bych se mohl splest, ale to pak bych mohl nadavat jen
sam na sebe, byla by to jen moje vina.

Pri studiu vsech moznych knihoven pro Eagle jsem proste zjistil, ze
nema cenu jednotlive soucastky kontrolovat a pripadne predelavat,
protoze to uz mam rychlejsi, kdyz si knihovnu sam udelam. Ano, nemam
navrh desky hotovy tak rychle, jako kdybych tam v rychlosti nahazel,
co kde najdu, nicmene ja mam rad urcitou uroven.

Navic, sve knihovny mam prizpusobene pro svou praci, resp. pro svuj
zpusob zpracovani. Vetsinou si delam plosne spoje sam, takze pro
dratove soucastky mam vetsi plosky kolem otvoru, plosky SMD soucastek
delam podle toho, jak budu desku pajet (mam treba verze pro reflow a
verze pro rucni pajeni), servisni potisk delam tak, aby nebylo kazde
pismenko jine, kazda cara jinak tlusta apod. Zrovna tak nakres
soucastek pro schema si delam tak, aby mi to nejlepe vyhovovalo.

Ale jinak ja nikomu nenutim, aby si sam delal knihovny. Jen ja si je
proste sam delam.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem