bezletova pasma pro letecke modely

Michal Krestan krestan@hw.cz
Čtvrtek Listopad 5 13:09:01 CET 2009

Ja bych ho hlavne nechtel poktat pri letu letadlem:-) Jednou jsem takhle
potkal ptaka, ktery se rozplacl o predni sklo B737 pri rychlosti neco pres
250km/h (pri finalnim priblizeni) a bylo to celkem neprijemne. Celkem
logicky zni omezeni pro modely s letanim do 100m nad zemi. Pro letadla plati
minimum 300m pri VFR letech, pripadne 150m nad zemi pro neobydlenou oblast.
Tady je rezerva jen 50m a docela by me zajimalo, jestli ji modelar odhadne,
nebo jak ji zjisti:-) Pro dopravni letadla toto prichazi v uvahu jen v
priletovem a odletovem sektoru drahy.

            Michal

----- Original Message -----
From: "Holec Jiří" <jiri.holec@o2.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, November 05, 2009 12:40 PM
Subject: RE: bezletova pasma pro letecke modely

No když jste si o to řekl, tak to napíšu já. Ano je správně nastolit
pravidla kde létat s modelem. Ono třeba já bych nechtěl během letu volným
pádem (i když model 1000 nad zemí :-) nebo na padáku potkat model o cca 5kg
nebo těžší. A když už jsme u toho i já mám omezeno kde a kdy můžu z letadla
vyskočit, tak proč ne modelář.

A tady mám něco na podporu toho co píšu:
http://www.youtube.com/watch?v=SpveweAqGYM

JirkaH