[OT] Bezpecnost VoIP

Robert Baranka baro@atlas.sk
Středa Listopad 4 23:29:55 CET 2009

Asi mate pravdu, celkom nic
Len sa lahsie pripoji do netu s ip, ktoru provider loguje s vasim menom
Pripadne aj do vasej siete
Predpokladam, ze mate doma wifi bez zabezpecenia a so zapnutym dhcp, ktoru
konfigurujete cez web ako user/user alebo admin/admin :-)

Ono to co pripadny utocnik dokaze, zavisi od jeho schopnosti a motivu. Ked
ja "hacknem" voip ustrednu, tiez tam nic nespravim, lebo sa tomu nerozumiem

A ak vas provider dobrovolne robi upgrade firmware zariadenia, ktore nie je
jeho vlastnictvom, klobuk dole, vybrali ste si dobre. Ale sklamem vas, t-com
to nerobi, ani v pripade, ze zmenou parametrov linky znemozni funkciu nim
dodanych modemov. Uznavam, ze na svojej stranke ma upravene fw ku vsetkym
zariadeniam, ale standartny uzivatel upgrade robit nebude a ze ho potrebuje
zisti az vtedy, ked mu net nejde. A potom mu je prd platne, ze "vsetko je na
webe"
Stojim si za svojim tvrdenim, ze "velkym hracom" ide o maximalny zisk (co je
logicke a pochopitelne) a minimalizaciu "obtazovania" od klienta. A tak mu
doda techniku s nejakym samodomo konfiguratorom, ktorym si to nastavi kazdy
ale o zabezpeceni je tam zvycajne minimum informacii. A to mi uz logicke
nepripada. A o to mi v mojom prispevku slo.

Robo

PS. Napriek tomu co som napisal, s dsl netom od t-comu som spokojny, s
klasikou to podstatne horsie A aj na technickej podpore som sa vzdy dohodol.