[OT] Bezpecnost VoIP

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Středa Listopad 4 18:20:46 CET 2009

S tím souhlasím. V podstatě nikdo netuší, jaká je vlastně situace, takže
akorát spekulujeme.
Problém mohl být i to, že v poslední době vyšla aktualizace, která mohla
řešit zásadní bezpečnostní díru, takže základní zabezpečení bylo nastaveno,
ale kvůli stáří firmware nedostatečně.
Taktéž ústřednu mohl "nakonfigurovat" rodinný příbuzný "který dělá do
počítačů, takže tomu rozumí" (ve skutečnosti umí maximálně složit PC a
nainstalovat tam Windows) a podle toho pak konfigurace vypadala.
Zrovna u ústředen si nemyslím, že by se daly prodávat jako blackbox s
klikacím rozhraním, ať si to BFU nastaví sám.

Jinak ústředna se obvykle prodává ve stavu, že má nějaké výchozí heslo a
samozřejmě, pokud nebylo heslo změněno, tak je dřív nebo později někdo
zkusí.