Chyba v programatore ELNEC T51prog

Jan Puobis jpuobis@elnec.sk
Středa Listopad 4 13:24:37 CET 2009

Dobry den,

> Zajimave poctenicko, jsem sam kdo se domniva, ze chyba je spise na stane vyrobce, ktery
> v zajmu usetreni par transilu vyvedl na povrch pristroje primo vyvody FPGA?

Kazdy vyrobok v danej cenovej triede ma nejake vlastnosti. Nemozete ocakavat od Favorita
ABS ani od Fabie Junior 8 airbagov.

Standardna odolnost obvodov XCS05 je 3000 V (human body model), teda nevidim dovod "vyviest
priamo vyvody tohto FPGA na povrch pristroja", najma ak ide o programator, ktory progamuje
rovnako ESD citlive - alebo citlivejsie obvody a teda obsluha by mala dodrziavat
bezpecnostne opatrenia voci ESD.

Mimochodom, technicky - - Vy ste zacal - celkom by ma zaujimalo, ako chcete na pin FPGA,
kde idu signaly s frekvenciou povedzme 5 MHz, pripojit transil s kapaciou stovky
pikofaradov. Dam si poradit.

> V neposledni rade Elnec chybu sam priznava , cituji
> "BeeProg (rovnako ako ďalšie programátory vyššej cenovej kategórie, teda LabProg+,
> JetProg a BeeProg+) má na všetkých pinoch ZIF pätice a všetkých pinoch LPT portu ESD ochranu"

Zakaznika informujeme o nejakej skutocnosti, nic vic, nic menej. Sucasne manual zariadenia
hovori o podmienkach, v ktorych je dane zariedenie mozne prevadzkovat.

>  z cehoz vypliva, ze dany programator ji nema a zvysena poruchovost jde navrub chyby navrhu tudiz jde o reklamovatelnou vadu.

Uvaha nanajvys zaujimava. Hlavne z pohladu uz spominanych podmienkach prace zariadenia.

> Docela by me zajimalo jak by v CR dopadl pripadny soudni spor.

Znova zaujimave, hned hovorit o sudnom spore.

> S prihlednuitm k dalsi vete tohoto webu "Chôdzou po koberci v zimných mesiacoch sa telo
> može nabiť aj na viac ako 30kV. " by myslim mel uzivatel uspet.

Normalny clovek pri praci s elektronickymi zariadeniami dodrziava nejake zasady. Takze ak
si sadnete k programatoru neuzemneny - hlavne v zime, kde je suchy vzduch, koledujete si o
znicene obvody, ktore idete progamovat ... alebo o zniceny programator. Ak Vam ale pojem
ESD a protiopatrenia nic nohovoria, potom neostava nic iba vycitat vyrobcom nekvalitne
vyrobky a natahovat sa na sudoch.

Prajem prijmeny den.

S priatelskym pozdravom,
Jan Puobis