[OT] Datove schranky

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Úterý Listopad 3 19:06:30 CET 2009

Nepoužívám, ale co jsem četl tak tam to jede proto, protože spousta lidí napsala aplikaci, která umožňuje spouštět binární kód určený pro jiný OS (MS Windows).

Proč? Co třeba proto, že závislost na jedné technologii je svazující a NIKDO nedá záruku že za pět let tu ta technologie bude a nebude beznadějně zastaralá?  A nebo že je to závislé na jednom zahraničním komerčním dodavateli a niko ho nedonutí podporovat zrovna tuhle aplikaci když nebude chtít? Nebo proto, ač používám osobní počítač a jsem připojen k Internetu nemusí být pro mě možné, beze dalších nezanedbatelných nákladů možné připojení?
Tady jde o použitelnost, ne o GNU/Linux, či konkrétní systém.

Mimochodem Linux podporuje nejméně 24 architektur a datová schránka umožňuje jednu. Pokud budu rýpat, tak půl (protože 32 a 64 bit x86 architektura je v jednom adresáři, podobně jako mips, mipsel atp.) a navíc ještě je nutnost používat aplikaci umožnující spuštění kódu z jiného OS. WINE není emulátor, u sebe na MIPSu nebo na ARMu si to nepustím. Takže ne, nefunguje. A jak se dívám na datoveschranky.info tak se o to ani nesnaží.

Takže ani linux, ani *BSD, ani MacOS, ani ... jen minuaturní mekkýš. Stačí? Co zkusit trošku myslet, než se vypustí taková arogantní slátanina?

Hmm, Ostatně Váš výrok je také dosti arogantní, nemyslíte?

Hezké snění,
ced