[OT] Datove schranky

KRATOCHVÍL Pavel kratochvil.pavel@primaska.cz
Úterý Listopad 3 11:00:01 CET 2009

Dobrý den, aniž bych chtěl obhajovat systém DS, nedostatky jsou hlavně v oblasti elektronického podpisu (za to až tak DS nemůžou) a hlavně v informovanosti o DS. Poskytované informace jsou polovičaté, najít nějakou ne zcela běžnou informaci je komplikované až nemožné, sami úředníci nevědí jak s DS pracovat a co se jimi má vlastně posílat atd.

Ad a) 10 dnů je v podstatě i u doručování poštou, ale protože pošta o víkendu nefunguje a i v den kdy je dopis doručován, není jisté jestli si ho můžete vyzvednout. Proto se přičte den doručení a dva víkendy = 15 dnů. DS fungují i o víkendu, takže 10 dnů.
Ad b) k autorizovaná konverze není nutná, každý nepotřebuje mít doma stohy papírů s razítky.
Ad c) velký omyl, zprávy jsou ve schránce uloženy 90 dnů od doby doručení, to ale neplatí u zpráv doručených fikcí. Zpráva doručená fikcí ze schránky nezmizí, lhůta 90 dnů u ní začne běžet až když se do DS přihlásíte. Takže pokud se do DS třeba rok nepřihlásíte, zprávy doručené fikcí tam stále budou čekat.

Kvalitní veřejně přístupné demo najdete na www.czebox.cz.

PK

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Tuesday, November 03, 2009 10:25 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Datove schranky

Z toho, co jsem sledoval (nemam povinnost, tak se do toho zatim nepoustim a
ted to nesleduju detailne), tak zasadni problem datovych schranek je v
nekolika vecech.

Po technicke strance je to
1) neduveryhodnost certifikatu, kdy slusny prohlizec uzivatele vyplasi a
nedopouci se mu vubec pripojit
2) nutnost instalace proprietarni aplikace na PC, kterym se prihlasujete,
tedy kdyz budete nekde na dovolene, tak se z internetove kavarny nebo
jakehokoli cizihoo PC proste nepodivate (zvlastni je, ze prave to, ze se
muzete podivat, bylo prezentovano masam jako  jedna z nejvetsich vyhod...)

Po organizacni strance je to
a) zprisnen fikce doruceni (ano, v soucasne dobe u prouzokovanych dopisu
toto plati, ale, pokud se nepoletu, bylo to 15 dn, u DS je deset - tady si
ale tim tvrzenim jistej v kramflecich nejsem a jsem linej to dohledat)
b) bomba - muzete si dokumenty nechat na poste vytisknout a autorizovat
(samozrejme za mirny poplatek, takze naklady na praci s dokumentem jsme
presunuli ve velke mire na obcana)
c) totalni bomba (o ktere se kupodivu mluvilo jen okrajive asi pred trem
mesici, ted je ticho po pesine) je, ze dokumenty jsou ve schrankach ulozeny
60 dnu, po teto dobe jsou nevratne odstraneny, bez ohledu na to, jestli byly
precteny. Znamena to, ze z kazdym dokumentem musim na tu postu,jinak o nej
prijdu...

Ano, opravdu je to uz na prvni pohled kvalitne zvladnuty projekt s dobrou
propagaci, prijemnym, nevtiravym marketingem a spoustou bonusu pro jeho
uzivatele.

Pavel Kutina