[OT] Datove schranky

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Listopad 3 10:12:35 CET 2009

MH> Fikce doruceni tu je uz delsi dobu, napr. kdyz si neco nevyzvednete na
MH> poste.

Ano, ale v menším rozsahu. Některé dokumenty bylo nutné doručit.
Uznávám že to mělo také své nevýhody. U schránek mi chybí dostatečně
účinný opravný prostředek, pokud si uživatel zprávu nemohl
z objektivních příčin vyzvednout.

MH> Casove razitko na co? System datovych schranek garantuje "casove
MH> razitko" tedy odeslani a doruceni.

Ano, ale jen odeslání a doručení, nikoliv datum vzniku dokumentu a jeho
podpisu. Po uplynutí platnosti certifikátu máte na dokumentu neplatný
podpis. (Ano, je to spíš problém elektronického podpisu, ale schránky
bez podpisu jsou nanic.)

Podotýkám že nejsem odpůrce datových schránek, jen si myslím že autoři
řadu věcí bagatelizovali či vůbec neřešili.

Tomáš