Plexisklo, aneb kterak na plošné svícení

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Listopad 2 21:04:28 CET 2009

No, predovsetkym zakon zachovania energie tazko obidete. Ak LEDka svieti pomerne prijatelne na ploche 7mm2 (fi 3mm), tak segment napr. 0.7x10cm= 700mm2 bude svietit stokrat slabsie, t.j. vobec. Takze ratajte tak zo pol tucta vysokosvietivych LED na segment, a nejaku tu stovku miliamperov.

Dalej ten vlnovod z plexi vobec nie je zly, akurat musite tie LEDky pomerne dobre naviazat (t.j. uplne hladku stenu do ktorej svietite a na nu pramo nacapene cipove LED), zabranit uniku svetla hranami (tiez ich vyhladit a oblozit co najlesklejsim materialom), a jednu stranu zdrsnit. Pomerne neintuitivne to nie je ta strana, ktora ma svietit. To zdrsnenie by malo byt podla moznosti rovnomerne a pochopitelne tu stranu treba tiez podlozit niecim lesklym.

Ale asi najjednoduchsie je kupit original sedemsegmentovky. Tie su sice "nasvietene" zdola, ale tiez je to urcitym sposobom vlnovod, nie je to len tak rozplacnuty difuzny plastik.

wek