PCF8574 mi nevybudi ULN2803

Koder Petr Koder.Petr@azd.cz
Pondělí Listopad 2 17:14:38 CET 2009

Podle kat. listu da PCF8574 při log 1 na vystupu jen "100uA" (30 az 300). To asi tomu ULN nestaci.

Zdravim,

mam jednoduche zapojeni s I2C prevodnikem PCF8574, ktery na vystupu
spina (ma spinat) 12V relatka pres ULN2803A. Pri napajeni 3.3V toho PCFka
nemam dostatecne napeti na sepnuti toho ULNka.

Pri tom v datasheetu je u toho ULN uvadena hodnota pro sepnuti 2V,
to PCFko by melo mit HI-uroven 0.7*VDD = 2.3V. Tolik teorie.

Ve skutecnosti mam na vystupu toho PCF jen 1 az 1.5V, coz nestaci
k sepnuti...

Kdyz jsem to zkousel samsotatne, tak naprazdno je vystup z PCF pres
3V, takze tady problem nevidim. Kdyz ale pripojim to ULN, napeti klesne
na zminenou hodnotu cca 1V. Vstupni proud by mel byt u toho ULN
nejakych 1.5mA, takze to by snad nemelo to napeti tak srazit....

Napetove pomery jsem pri zkouseni "na prkenku" pri napajeni 5V
nemeril, ale predpokladal jsem, ze pri tech katalogovych hodnotach
to bude pracovat i na 3.3V....

Kde delam chybu ?

Dekuji za odpooved

--
Martin Patka                      network & server administrator