Problém s PC zdrojem ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Květen 31 12:40:53 CEST 2009

Zdravím,

> Puvodni zprava ze dne 31.5.2009 od Pavel Troller:

> Ufff... to jako vazne? To mi nerikej, ze pri kompilovani to jsou
> takove silene astronomicke vypocty, aby vsem jadrum bez problemu
> stihaly pevne disky a vsechna jadra tedy byla trvale, dokonce po
> nekolik hodin, vytizena na maximum.

To je pravda, to jsem přehnal, že všechna jádra jedou naplno. Používám
pravda make -j30 a momentálně pro mne jede porůznu v bytě 20 jader :-)
(používám distcc), takže je tam určitý "přetlak", aby se na všechny
dostalo, disk samozřejmě svítí skoro trvale, protože pořád je co dělat,
ale jinak - zejména C++ projekty kompilované pomocí gcc s vysokými
optimalizacemi si fakt vezmou, ono to gcc není přeci jen taková špička
jako MSVC, na které jste asi zvyklý, může se stát, že jeden .cpp soubor
se kompiluje klidně i půl minuty a make si u větších projektů může najít
dostatek paralelní práce, takže to tak nějak "rozdá" :-).

> Jinak, kdyby se ti na tom procesoru ztratilo 400W, tak bys ho
> neuchladil ani 5 minut, natoz nekolik hodin. i7 ma thermal design
> tusim 130W.

To já neříkám, že se ztratí 400W na CPU, a nikdy jsem to snad ani
neříkal! Ale to neznamená, že si je ten komp nevezme! Protože zdroje pro CPU
mají taky nějakou účinnost, mám obavu, že nijak závratnou, k tomu NB a SB,
to už dneska podle mne ke stovce W taky bude, paměti... Ale je fakt, že 400W
si určitě nebere ani při práci. To by musel jít z výdechu zdroje (kudy odchází
všechen vzduch, nemám zatím jiné větrání) vzduch jako z manželčina fénu
a to on opravdu nejde, to jsem zkoušel :-). Oni asi chtějí silný zdroj, aby
ustál s přehledem ta kolísání spotřeby a hlavně když si někdo postaví SLI
ze tří Nvidií, což tenhle board by uměl, tak to asi bude něco jiného...

> Moderni graficke karty zerou (a tim padem hreji) jako prase. To je
> fakt tragedie. Ale psal jsi, ze nemas nejakou vykonnou grafiku. A pri
> kompilovani asi nebude grafika predvadet nejake silenosti.

Ne, kompiluji dokonce jen v textovém režimu, ale pravda framebufferovém, neboť
80x25 by mne skutečně neuspokojilo, a debilní VBIOS nic jiného textového už
nenabízí (sh*t!). Nyní jedu 210x65 a věřte, že to je moc hezké, tolik písmenek
na obrazovce a žádná okna :-)! Jinak ta karta je skutečně jen slabá, má
dokonce jen pasivní chlazení, hrubě žebrovaný černý elox hliník tak 12x12 a dá
se na tom udržet ruka...

> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Zdraví Pavel Troller