Elektrocentrala k pipe

Petr Simek psimek@jcu.cz
Sobota Květen 30 19:36:09 CEST 2009

On Sat, 30 May 2009, Aleš Filip wrote:

>  Dobrý den,
>
> To nebude fungovat. Ten dusík se odpaří dřív, než dokáže ten sud minimálně ochladit.

Ten dusik se odparuje a ochlazuje okoli. Kdyz ho nalejou do bazenu
vytvori se na nem vrstva ledu. Takze aby se odparil tak by mel
ochladit neco kolem. Pokud by v tom kbeliku byla voda (kolem
sudu) tak by mela zmrznout a pak dal chladit sud.

> Chladili jsme pivo tak, že jsme dali sud do vany, a točili na něj studenou vodu ze studny. Než se pivo
> vychladilo z 25"C na pitnou teplotu, tak to trvalo celé odpoledne. A to ta voda ze studny byla opravdu
> ledová, a do té vany tekla celkem velkým proudem, aby se nestačila ohřát.

No ale ten dusik ma tusim 77K takze vyrobi hodne studeny led.
Preci jen mnozstvi tepla ktera odebira voda ze studny co ma 10StC
bude mensi nez kdyz bude sud sedet v podchlazenem ledu.

Je jasne ze to vzdy bude chvili trvat a ze nejrychlejsi je nejake
zchlazovani toho piva az kdyz tece do sklenice. Jen mne zajimalo
jestli nekdo nevi co ta sranda (tek. dusik) stoji, jestli to je
financne vubec zajimave reseni.