Sifrovani pro jednocip

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Čtvrtek Květen 28 23:49:45 CEST 2009

Dne čtvrtek 28 květen 2009 22:09 Ing. K.Prokůpek napsal(a):
> Myslím že drtivá většina krypto funkcí vychází z tabulky a nebo z
> operací obousměrných. To jsou ty které jsem jmenoval.
> Od toho nejjednoduššího, kdy k číslu jen něco přičtete. Až po složité
> cyklické, vícenásobné s vyhledáváním v tabulce.
> Je to jednoduchý. Uděláte si "divokej" vzorec, vyzkoušíte v excelu a
> jestli bude fungovat obousměrnost, pak není problém to použít. Pro
> zmatení nepřítele je taky dobré tam přihodit nějaký redundantní "bordel".
> "Divokost" vzorce se dá optimalizovat dle rychlosti jakou chcete a dle
> paměti kterou máte k dispozici.

a) MD5 a spol. jsou od slova Message Digest -  slouzi k podpisu/autorizaci
zpravy.
b) na sifrovani jsou pouzivany sifry typu DES, 3DES, ... ja pouzivam sifrovani
pomoci TEA. O nem slo kdysi i neco malo v konferenci. Je to blokova sifra.
Cestou EXCELu bych se rozhodne nepoustel. Navrh sifrovacich algoritmu neni
nic jednoducheho. Proto se taky neroji jako houby po desti,....

Radek