[OT] Lze podvest pomerove merice tepla fy Techem?

Karel Minarčík karel.minarcik@seznam.cz
Úterý Květen 26 18:48:36 CEST 2009

Zdravim, omluvte mne za toto OT, ale mam nasledujici zcela legalni dotaz:
Existuje zpusob, kterym by nektery ze sousedu mohl napr: sundat z
radiatoru pomerovy meric tepla s dalkovym odectem,
nebo jej pozmenit tak, aniz by to ve firme Techem poznali?
Oc mi jde:
V panelaku je dodane teplo (v GJ) uctovano 40% dle plochy a 60% dle
pomerovych jednotek.
Kazdy radiator ma svuj bezdratovy meric pomerovych jednotek, odecitajici
osoba do bytu nechodi,
odecet je dalkovy z centralniho pristroje na chodbe domu.
Dispozice domu je: (4podlazi, zatepleny)
vrch:       3+1     1+1    2+1
              3+1     1+1    2+1
              3+1     1+1    2+1
prizemi:  3+1      nic     3+1 - byt rodicu

Rodice v byte 3+1 maji temer 20% podil pomerovych jednotek z celkoveho
poctu (sumy) pomerovych jednotek, pritom
nektere pokoje temer vubec nevyuzivaji a topi velmi malo, rekl bych - az
moc setri. Akorat byt je v prizemi, ale
20% je moc vzhledem k tomu, kolik dalsich bytu tam je.
Pokud by to bylo soumerne i u sousedu (predpokladam, ze ti topi vice)
pak by jen prizemi melo 40-50% podil na pomerove spotrebe, a to prosim
jsou tam dalsi 3 patra, je jasne ze spodni patra vytapeji horni, ale
prece jenom je to porad velke cislo.

Napada me tedy, ze nekteri sousedi nejak podvadeji, maji malo jednotek a
tudiz rodice pak maji vetsi pomer (jejich
vlastni pomerove jednotky versus suma pomerovych jednotek v dome).
Data o spotrebe sousedu jsou tajna, nikdo je nechce zpristupnit, nemuzu
tedy zjistit, zda nekdo nema pomerovou spotrebu
prilis nizkou, pripadne zadnou.

Schvalne jsem nepsal na TZB info, protoze tamejsi "experti" mi uz vloni
odpovidali uplne nesouvisejicimi nesmysly napr. zopakovali mi zpusob
vypoctu,
ktery dobre znam a ve kterem se nepletu ani ja, ani techem, a ve kterem
problem neni.
Diky za odpovedi
Karel