Elektronika a radiace

Caloud Zdenek zdenek@comap.cz
Úterý Květen 26 11:13:42 CEST 2009

No moje informace jsou zatim dost male.
Dotaz od zakaznika je, jestli umime pracovat v jaderne elektrarne??? Pri udavane davce.
Zarizeni ma plastovou krabicku, bezny STN display, relativne bezny procesor od FUJITSU a pak bizuterii jako pameti, nejakou logiku, komunikacni rozhrani a podobne. Primarne do takovychto podminek nebylo vyvijeno. Otazku radiace nikdo neresil...

Zdenek

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Tuesday, May 26, 2009 10:48 AM
To: HW-news
Subject: Re: Elektronika a radiace

ona otazka nie je taka jednoducha elektronika a radiace a 60uSv/hod.
Musite sa pozret na to aky druh ziarenia (ionizujuce/neionizujuce), energiu, druh castic, aku mate tu elektroniku, ake suciastky sa tam pouzivaju, ako je zabezpecena funkcnost pri posobeni efektov vznikajucich od radiacie a podobne.
Na internete sa da najst mnozstvo dokumentov ohladom posobenia radiacie na typicke komponenty (stabilizatory, logika, opticke komponenty, programovatelne obvody a pod.) a z toho si mozete urobit aspon prvy dojem ci ma vobec zmysel sa tym dalej zaoberat.
Ked tam mate napriklad plastove suciastky, dalej 8 stabilizatorov, 54 optoclenov a jedno najmodernejsie fpga v ktorom su algoritmy naprogramovane tak ze pri prvom glitchi to cele havaruje sa tym ani nemusite zaoberat a mozete rovno povedat ze nebude pracovat :-) b.