[OT] Virtualni servery

k.novo k.novo@seznam.cz
Neděle Květen 24 21:27:58 CEST 2009

Predevsim pokud chcete vyuzivat vsech moznosti virtualizace, mit moznost virtualizovat 64bit OS nestaci nejak DualCore, ale potrebujete DC s Intel Virtualization Technology a to nejsou vsechny DC viz. http://www.intel.com/products/processor_number/chart/core2duo.htm
Osobne bych doporucil sahnout po Core i7, 4 jadra a ostatni technologie i7 jsou ve virtualizaci sakra znat, ale pripousitm je to drahe a s Win XP i zbytecne.
S VMWare Server si muzete spustit x virtualnich serveru, jadro bezi jako sluzba

Prenos nainstalovanych stroju do VS, mozna to jde, ale vzhledem k tomu, ze VS je "jiny" hw  nemyslim , ze je to dobry napad.

KN

>Zdravim,

v ramci optimalizace spotreby (a prostoru) domacich PC premyslim o
virtualizaci a mam par zadrhelu:

System, na kterem virt. servery pobezi, bude Win XP Pro a s tim nehnu
(prosim, nedoporucovat Linux ani jakekoli jine nahrady, mam k tomu sve
duvody). Omezeni konketivity WXP je mi znamo a nevadi mi, jedna se o
testovaci prostredi s cca tremi uzivateli v siti.

Na nem potrebuji trvale spustene dva virtualni servery, Linux (webserver -
php, mysql atd., soucasnosti PII/450, 256MB RAM, celkem stiha, rad bych na
druhem serveru domenu). Predpokladam, ze nejake dualcore PC se 4GB (resp.
3GB) RAM by to prevzit mohlo a jeste zbyde vykon i na nejakou praci.

Celkem asi neni problem cokoli z toho rozbehnout pod VMWare ci MS Virtual
PC, ale da se virtualni server v systemu spustit jako service, nezavisle na
prihlaseni uzivatele atd., proste tak, aby kdykoli, kdyz nabehne system,
byly virtualni servery po siti dostupne?

A ktery produkt vlastne pro virtualizaci pouzit? Vzhledem k tomu, ze jsem v
teto oblasti prakticky nedotceny (ano, s VMWare i MS Virtual PC jsem si
hral, ale v podstate vzdy jen hral), nevim, na co se kouknout, VMWare se mi
tak nejak libilo vic. Nebo nekdo doporucite neco jineho?

Dalsi vec by byla transfer existujicich stroju do virtualizovane podoby -
fakt se mi to nechce vsechno preinstalovavat, takze je podminka, aby
virtualizacni sw tuhle moznost mel (vim, ze to jde, nevim jak, nikdy jsem to
nedelal).

Diky.

Pavel Kutina