Buzení LED

"Ing. K.Prokůpek" kpr@seznam.cz
Středa Květen 20 23:05:40 CEST 2009

Domnívám se že u obdélníkového signálu to bude stejné. RMS je
kvadratický průměr, mean je klasický průměr (o jeden polynom nižší řád).
Výpočtem mi vyšlo že při střídě 50:50 není MEAN rovno RMS.

Konkrétně u 50% : 50% (1/2) je RMS hodnota větší o krát odmocnina(2)
V případě střídy (1/6) je RMS hodnota vyšší o krát odmocnina (6)

Symbolickým vyřešením dvou integrálů (RMS a MEAN) dojdete právě k onomu
násobiteli, který by se dal vyjádřit jako funkce duty cycle. /viz
názvosloví k PWM/

Logicky, pro oteplení je vhodná RMS hodnota, právě protože vyjadřuje
kvadrát napětí -> pro vzorec P = U^2 / R
(pozn. platí v případě statické zátěže, která není funkcí .... R(U). Což
LEDky bohužel jsou. ).

KPR