Kuriozita: zabludeny optoclen

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Sobota Květen 16 12:01:32 CEST 2009

K tem kabelum mam taky jednu moc hezkou historku:

Kdysi jsme stehovali nejake PC, vyrabel se tehdy moderni open-space
(fujtajxl). PC byla pripojovana do hnizd, kazde melo svuj kastlik ve zvysene
podlaze, kam vedlo napajeni, LAN a telefony. Po nastehovani 6 PC do jednoho
hnizda jsme je popripojovali a zacali tlacit na sit. A hele ho, zadrhel - z
tech sesti v jednom kastliku 4 nejely a nevidely do site.

Zacali jsme zjstovat, kde a co se deje, protoze to hnizdo bylo nove
postavene, tak to zacinalo vypadat, ze nekdo ze stavaru proste nekde ty LAN
kabely, co sly pod podlahou a skrz par zdi, priskripnul nebo ucvaknul, pri
ruznem prohazovani kabelu, patchu a pocitacu se to chovalo docela zahadne, v
nekterych kombinacich neco jelo, neco ne, ale nikdy ne vsechno. Samozrejme,
ze jsme pri jakekoli prilezitosti, kdy se stehovalo PC, brali patche fungl
nove, ono jak se to tem lidem obcas mota pod nohama, tak se prece jen
spolehlivost snizuje, totez u patchpanelu, ale proste to vypadalo na nejaky
zadrhel v kabelove trase.

Hrali jsme si s tim cely den, v tom miste nebylo nijak jednoduche ta PC
pripojit jinak, a my nakonec rozebrali podlahu a uz jsme chteli zacit bourat
zdi a natahnout nove trasy. Nevim uz, proc k tomu nedoslo, ale nakonec se
ukazalo, ze ze 12 uplne fungl novych patch kabelu (6 ke stanicim a 6 na
patchpanelu) jich bylo 8 vadnych, a jako na potvoru 4 vysly k PC a 4 do
racku. V dane zasilce (radove stovky kabelu) uz nebyl vadny zadny jiny,
jinak naprosto spolehlivy dodavatel... Chyba, ktera se stane jednou za sto
let :)

Pavel Kutina