Kuriozita: zabludeny optoclen

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Květen 14 22:01:00 CEST 2009

Vcera som narazil na jednu kuriozitu: v zariadeni bol namiesto normalneho optoclenu (obycajny s fototranzistorom, ekvivalent PC827, t.j. dvojity) namontovany bipolarny (t.j. taky, co ma LEDky dve antiparalelne, takze je jedno, aka je polarita vstupneho signalu). Oznaceny vsak bol rovnako ako vsetky ostatne z tej istej stangle, ktore boli v poriadku. V "normalnom" zapojeni by si to nikto nevsimol - lenze toto je trocha zvlastne zapojenie, kde sa spolieha na to, ze LEDka v zavernom smere nesvieti. No a svietila (ta druha, co tam nemala byt).

Chapem, ze sa moze stat, ze suciastky pred balenim do stangli drzia v nejakych kybloch a obcas nejaka "skoci" tam, kde nema; ale myslel som si, ze sa znacia este pred pilenim toho plastikoveho "salamu"... Ale to by ich pomylenych bolo hadam v tej hrstke stangli co spotrebujeme hadam viac...

Nie je to zase az taky sok, ale myslim, ze ako kuriozita to tak trocha je.

wek