Spinac pro velky proud

Juraj Michálek michalek@toolsquare.com
Úterý Květen 12 14:47:08 CEST 2009

nejaky tyristor z lokomotivy by sa snad nasiel... Co sa tyka prudoveho
dimenzovania, tak podla mojho nazoru, ohmicky odpor drotu je ten najhorsi
pripad ktory moze nastat. Akakolvek cievka prechadzajuci prud uz len zmensi.

S pozdravom
Juraj Michálek
www.toolsquare.com
ICQ: 209 598 598
----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <sasa@zirafoviny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 12, 2009 2:32 PM
Subject: Spinac pro velky proud

Hezke odpoledne,

    pro jeden experiment potrebuji vybrat vhodny spinac. Predstavte si
kondenzator o kapacite 100uF nabity na 321V a ten je treba pripojit na
vzduchovou civku o par (mysleno nekolik, asi tak kolem dvaceti az
triceti, podle toho, co se vleze na kostru) zavitech pomerne silneho
drahu (prumer 1 az 2mm). V te civce ovsem obcas neco bude. Material,
velikost a poloha je vsak v tuto dobu jedna velika neznama.

    No a ja resim, jestli pouzit nejake mechanicke doteky, ktere urcite
budou horet, nebo neco elektronickeho. Jenze absolutne nedovedu
odhadnout, jaky proud tam asi tak potece. Kdyby to bylo jen do vodice,
tak bych i vedela, ale toto bude do civky, ac s malou indukcnosti.

    Predem moc dekuji za postrceni :-)

Saša K. Svobodová