zdroj 3kV/1mA

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Květen 7 13:33:26 CEST 2009

zdravim,
chcel by som sa spytat na nazor, potrebujem nabit maly kondenzator na
napatie ca. 3kV. Po nabiti tam uz nebude ziaden odber prudu, len zvod
kondenzatora. Aplikacia je podobna ako blesk u fotoaparatu, po spusteni
triggeru treba kondenzator vybit do pripojenej zataze.
Kedze to cele musi byt male rozmyslal som ako to zrealizovat, ale
nezavisla inspiracia sa vzdy hodi.
Rozmyslal som nad flyback menicom, ktory z nejakych 90V nabije ten
kondenzator. Zaujimalo by ma ako to vyzera s parazitnymi kapacitami pri
takto velkych sekundaroch. Je vobec mozne natocit male feritove trafko
so sekundarom 3kV aby to este bezalo na stovkach kHz? Tak velke
sekundare som zatial nerealizoval ;-)
Je este nejaky potencialne zaujimavy sposob ako zrealizovat taky zdroj v
objeme zhruba 10x5x5 cm? Presnost napatia nie je kriticka, hocico medzi
2-3kV posluzi.
b.