OT regulace mob. operatoru (Tiskovy zakon?...)

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Květen 7 00:45:28 CEST 2009

Omyl. Ty dva články spolu velmi souvisí. Místní měny jsou modernější obdobou
přechodu na středověké pořádky. V obou případech to není řešení příčin
(přeregulovanost+státní výdaje, inflace) problému (rozvrat dělby práce), jen
tlumení jeho hlavního symptomu (ztráta obživy pro řadové obyvatele).

Skutečné řešení je (ne)známo z roku 1920:
http://www.youtube.com/watch?v=czcUmnsprQI

Málo známé je právě proto, že:
- bylo rychlé a úspěšné
- nezvýšilo moc politiků, ani jejich kamarádů
... prostě komára zamáčkli, místo aby z něj dělali velblouda:-)

Dnes se ovšem uvažuje o "řešení":
http://ekonomika.sme.sk/c/4827944/v-usa-sa-objavili-uvahy-o-minusovych-urokoch.html

(tímto se ještě jednou /a dnes naposledy/ omlouvám uživatelům se stromovým
zobrazením a přeji dobrou noc)

PH

Od: mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
--
Pavel Hudecek napsal:

> Ideální, ale nerealizovatelné.
No ano. Pro ta idealni reseni je to takova dost typicka vlastnost. :-)

>  Naštěstí je i další možnost, jak získat
> představu o delším časovém období: Podívat se do minulosti. Sice není k
> dispozici zrovna nic o prodeji frekvencí, ale o přeregulovanosti a jejích
> důsledcích za desetiletí a staletí je toho dost.

> Shodou okolností zrovna dnes vyšel na Psovi poměrně rozsáhlý článek o
> konci
> Říma:

> http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomie-inflace-v-rimske-risi-de5-/p_ekonomika.asp?c=A090505_170230_p_ekonomika_wag
Uz jsem to cetl. Zajimave, nicmene s prenosem do dnesnich podminek
bych byl preci jen opatrny.
Pro mne (verim ze i pro vas) zajimavejsi, nebot aktualnejsi je treba toto:
http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1394189/ctk-v-usa-se-po-vzoru-krize-30-let-zacinaji-objevovat-mistni-meny.html