RE: OT (castecne) Vypinace na chodbe

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Úterý Květen 5 15:56:19 CEST 2009

Mate pravdu, je to fuk, ale obecne o trestny cin Obecneho ohrozeni jak
ho definuje §179 Trestniho zakona nejde. V paragrafu se sice docteme

Kdo umyslne vyda lidi v nebezpeci smrti nebo tezke ujmy na zdraví nebo
cizi majetek v nebezpečí skody velkého rozsahu tím, ze zpusobi pozar
nebo povoden nebo skodlivy ucinek vybusnin, plynu, elektriny ...
ale
Skutková podstata tohoto trestného cinu je popsana s vyuzitim analogie,
jez je jinak v trestním právu vyloučena a to je problem.

V realu se tedy postupuje podle judikatu a tam narazime na dva zasadni
problemy.
1. Po strance subjektivni se u obecneho ohrozeni sice nevyzaduje primo
umysl chtit skodit, ale pachatel si musi byt prokazatelne vedom. Pokud
to tedy neukradl eletrikar nebo nekdo s 50 bude se to prokazovat docela
tezko.
2. Rozhodujici je, ale jina vec, judikaty jasne rikaji, ze musite ohrozit
minimalne 7 lidi a zde mi fantazie vazne nestaci a tak nejak si neumim
predstavit tech 7  nadsencu, kteri prekracuji elektrinou paralyzovane
jedince a vrhaji se k vypinaci pro sou davku naboje do zil :-)

On je tento paragraf zkratka spise pro vetsi katastrofy nez je chybejici
krytka vypinace.

I bez vyse uvedeneho by pouhe sundani krytky nestacilo, pachatel by musel
v soubehu udelat jeste neco, napriklad pod vypinac rozlit vodu nebo
lisacky jeste zatemnit okna, zkratka mit soubeh alespon dvou jednani,
která by naplnovala skudkovou podstatu.

WS

>Myslim, ze obecne ohrozeni to je... ale to je celkem fuk.

Nez budete ty vypinace montovat, tak muzete na kryty napsat pajkou napr.
popisne cislo domu. Bude to sice extra hnusne, ale zase to pak nikdo
neukradne.

H.