presna mereni pulsniho proudu

k.novo k.novo@seznam.cz
Neděle Květen 3 16:55:24 CEST 2009

Jaka je absolutni a dlohodoba presnost pouziteho ADC, jaka je absolutni a dlouhodoba presnost napetove reference, jak presne hodiny v tom celem mate? Jak je presnost a stabilita odporu ci te soucastky na ktere, merite integrovanym ADC atd.?
To vsechno ma vliv na absolutni presnost a je tedy otazkou jak dalece ma cenu neco extreme presne merit, kdyz vse bude druhy den zcela jinak.
Dalsi otazkou je zda vas zajima presnost na urovni jednoho pulsu nebo spise celkova energie dodana treba 1M pulsu.
Je na zvazeni zda napriklad nedoplnit nejaky High Precision Wideband RMS to DC a nekorigovat vysledky takto, takovy AD637 ma tusim chybu 0.02%.
Dalsi vec je, ze jen neprizpusobeni zateze bude delat chybu vetsi nez pozadovana presnost atd.

Nicmene na to jste se neptal.

- Ni dela karty, ktere umi i 24bitu a SR v radu MS/s, ale ceny jsou take mega :-)
- Videl jsem proudovou sondu k OS, ktera umela merit od 20uA a chybu mela do 3%, ale cena opet v radu x tisic dolaru
- Podobne veci s meri i prevodem na jinou velicunu, co tak vim tak se pouziva prevod na svetlo, nasledny zaznam a vyhodnoceni zanamu expost. Je to velice presne, ale opet v bezne praxy nerealizovatelne.

Asi jsme neporadil, ale jdnoducha rada realizovatelna na kolene asi neexistuje.

Karel

>zdravim,
udelal jsem si zdroj pulsniho proudu (sirka pulsu cca 5us, maximalni rep. rate ~20ms, amplituda proudu od cca 5mA az do 800mA), ktery ma programovatelnou aplitudu. jeho soucasti je i mereni vlastniho proudu AD prevodnikem (16bitu). Potreboval bych kolem toho udelat neco matematiky a zjistit jakou ma ten zdroj presnost. tedy presnost vyjadrenou ve forme odchylky (standard deviation) a absoluni presnosti (absolute accuracy).
V obou pripadech jsem si samozrejme udelal tuto statistiku z mnou provedenych mereni tim integrovanym ADC. Jenomze ja to potrebuji 'nejak' porovnat s merenim asi tak o rad presnejsim (tedy neco co ma absolutni odchylku mereni radove v desitkach uA max) abych mohl vycislit jak 'dobry' ten zdroj je.

a ted nastava ten problem: je to pulsni zdroj. jakym zpusobem to lze zmerit?

predpokladam ze osmibitove/dvanactibitove osciloskopy jakekoliv kvality neprichazi v uvahu (tim co ja merim - lecroy waverunner 64Xi - lze merit s absolutni odchylkou 5% FS na danem rozsahu, tedy v nejlepsim pripade nekolik jednotek milivoltu na rozsahu 2V a nekolik desitek uV na rozsahu 20mV, takze mereni 750mA s 50ohmovou zatezi na kterou je navrhovany asi nebude to prave).

nenapada me zadna metoda jak to zmerit, takze diky za kazdy novy napad.

d.