Re: win-avr Řetězce ve FALSH a warning, Vyřešeno a další "záhada"

Petr Stehlik petr.stehlik@atlas.cz
Neděle Květen 3 10:42:23 CEST 2009

Děkuji všem, kdo mi pomohli.
Je to tak že opravdu musí být definice jako globální a pokud je uvnitř
jakékoliv funkce tak musí být definována jako static.

Zjistil jsem že pokud nadefinuji proměnou do paměti programu jako globální
a v některé funci použiji běžnou lokální proměnou, v ram, se stejným jménem,
tak
se ta globální proměná nadefinuje do ramky přestože má být vpaměti programu.

Při experimentování jsem zjistitl že ve starém programu z roku 2004 bez
problému používám
uartSendStr("\r\n\nZadej volbu:");
ale nyní mi to nefunguje, při překladu to háže warningy. Tak jsem hledal
rozdíly a zjistil že
je rozdíl ve výsledku kompilace pokud je jméno souboru napsáno velkým nebo
malým písmem.
Takže pokud přidám do projektu soubor pojmenovaný použitím pouze velkých
písmen a nebo do projektu
přidám tentýž soubor, ale pojmenovaný pouze malým písmem, obdržím jiný
výsledek kompilace, sbírku warningů.
Viz přiložené soubory. Výsledek je stejný pokud to spouštím z AVR studia
nebo příkazové řádky.
A dělá mi to u projektu, který je složen z 5ti a více souborů. Zároveň se ty
změny týkají
práce s pamětí programu. Pokud do zdrojáku zanesu obecnou chybu která se
netýká paměti
programu tak je ta chyba indikována bez ohledu na velikost písma použitého
pro jméno souboru.
Dokážete někdo vymysle důvod proč to tak dělá?????

Doposud jsem nepotřeboval nějakou rozsáhlejší práci s řetězci v paměti
programu, ale
nyní zjišťuji že tak jak je to implementováno ve winavr je to nepříliš
praktické.

Petr