HW seriovy terminal

Rollfree rollfree@volny.cz
Čtvrtek Březen 26 21:02:12 CET 2009

K mailu jsem se dostal az vecer, tak uz jste si asi z nabidnutych variant
vybral. Presto pridam par pismenek, protoze jsem uz docela velky
pocet terminalu v zivote zrealizoval. Kdysi davno s klasikou 6845, pozdeji
pak na PC HW.

Jako zobrazovaci cast na PC se da bez problemu pouzit Herkules
nebo ISA VGA. U Herkula je to jasne, ty jsou vsecky stejne. Z ISA
VGA byly bez problemu modely OAK (OTI037 a  OTI077), Trident
(T8900 a T9000) a Cirrus Logic (model si ted z hlavy nepamatuju).

Obsluha COM je trivialni, krome toho jsem delal i varianty z Ethernetem
a Arcnetem (skoda toho Arcnetu, byla to krasna technologie).

SW se da pri pouziti PC HW strcit do EPROM misto BIOSu.
Cely terminal s podporou Ethernetu se mi vesel do 32 kByte, takze
do 27512, ktere jsou na starych MB (je to psane v ASM).
Jen je treba si vybrat nejaky starsi MB (treba s 386SX), u kterych
nebylo moc komplikovane programovani chipsetu na desce.

Nebo pokud se Vam nechce babrat s inicializaci MB a VGA
(pro 1 kus jen pro sebe by to urcite nestalo zato), tak si do slotu
dejte nejakou kartu, do ktere strcite FLASHku, pripojenou jako
BOOTROM, ktera dostane rizeni az po inicializaci MB a VGA.
Takze pak uz na Vas zbude jen ta vlastni terminalova aplikace.

Jinak pokud byste sel do nejakeho reseni na CPLD, tak bych se
pripadne pridal. I kdyz tady asi jeste vic plati, ze to nestoji zato
delat jen pro sebe, na jeden nebo nekolik malo kusu je fakt asi
nejlepsi varianta vzit stary ISA hardware, ktereho se vsude vali
spousta  zdarma (obcas Vam jeste nekdo zaplati za "ekologickou
likvidaci").

rollfree

Od: "jordan" <jordan@pobox.sk>

Zdravim konferu,

chcel som si doma ubastlit HW seriovy terminal na obcasne ladenie routra
Asus Wl-500g. Hlavny dovod preco to potrebujem, je ocakavanie, ze takyto
seriovy terminal bude startovat radovo sekundy narozdiel od PC s nejakym
OS a potom terminalovy program.
Chcel som pozit nejaky MCU, MAX232, PS2 klavesnicu a staru ISA VGA kartu,
pretoze to chcem pripojit na stary 15" LCD monitor. Zobrazovanie by malo
byt 80x25 znakov kludne cierno-bielo. S tou VGA kartou si ale neviem rady.
Precital som stovky prispevkov na roznych forach, no mnoho bastlerov si na
pripojeni a obsluhe VGA karty s MCU vylamalo zuby a nedokoncili to. Hladam
preto pomoc na tomto fore, ci nahodou niekto nema vhodne info ihladom
inicializacie VGA karty. Hrozne davno tu niekto riesil generator
testovacieho obrazu pre VGA monitor a padla tu aj rada na pouzitie ISA VGA
karty, no myslim ze sa to vobec nedoriesilo.
Viem ze existuju projekty na CPLD a pod, no do toho by som nechcel ist.
Naklady takehoto riesenia su mimo rozsah :) Predsa len ide iba o taku
nekomercnu zabavku.

PS: Vdaka za kazdu radu.