HW seriovy terminal

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Čtvrtek Březen 26 09:45:20 CET 2009

Dne čtvrtek 26 březen 2009 08:41 jordan napsal(a):

> chcel som si doma ubastlit HW seriovy terminal na obcasne ladenie routra
> Asus Wl-500g. Hlavny dovod preco to potrebujem, je ocakavanie, ze takyto
> seriovy terminal bude startovat radovo sekundy narozdiel od PC s nejakym
> OS a potom terminalovy program.
> Viem ze existuju projekty na CPLD a pod, no do toho by som nechcel ist.
> Naklady takehoto riesenia su mimo rozsah :) Predsa len ide iba o taku
> nekomercnu zabavku.

	Jsem trochu starsi a tak pamatuji dobu, kdy nebyly PC a mikropocitace se
pripojovaly k opravdovym serovym terminalum, ci mely vlastni TV karty. Pro
inspiraci je potreba se vratit do doby CP/M-80 a obvodu jako byl radic
displeje 6845. Ten byl pak i v prvnich PC. Nic neumel jen, generovat
synchrosmes a vybirat ze sdilene pameti s procesorem data a posilat je na
televizi. V te dobe se pouzivaly i ekvivalenty sestavene z TTL logiky - z
ceskych, dobre popsanych PC (popis je v modrem AR z te doby) napr. SAPI-1.
Pravda, nasly se i velmi hezke reseni, kdy byla cast casovani resena hlavnim
procesorem - typickym predstavitelem te doby je ZX Spectrum.
	Znasilnovat VGA kartu ? Nevidim v tom perspektivu, v tomto pripade bych byt
Tebou sel opravdu cestou Jirky Bezstarosti a spousty dalsich - tj. cestou
nejakeho CPLDcka. Vyjde dle meho dnes levneji nez ta 6845ka (zkus si od ni
sehnat datasheet a podivat se do nej, myslim ze jako idea dobre navrzeneho
radice je to dobra inspirace). Navic je sance, ze ziskane znalosti clovek
jeste pouzije i jinde. Nevidel bych to jako spatne investovane penize.
	Druha, ryze programatorska cesta je, znasilnit BIOS na nejakem vrakovem MB a
dostat do nej ocesany OS. Ostatne neco obdobneho je i komercne v nekterych
NB, ty umi bud natahnout cely klasicky system z disku, nebo fast boot do
systemu umoznujicim pristup na Internet.

		Radek