ICprog +JDM na WXP via USB-RS232 ?

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Úterý Březen 24 23:21:12 CET 2009

Nesetkal, ale možná vás bude zajímat proč.

Notebooky označované jako business class (například ten Váš) mají možnost připojit k nim dokinu nebo alespoń port replicator, který obsahuje porty, které nejsou na notebooku, už proto, že se třeba ma můj 12” nevejdou. Je to sice kus HW navíc(a někdy relativě drahý), ale pokud chcete například pravé sériové porty, DVI a podobně, je to možné řešení (a docela pohodlné pokud máte notebook ověšený jak vánoční stromeček a potřebujete s ním odcházet). Pozor ale na to že někteří výrobci udávají sériové porty, ale interně se jedná o usb to serial převodníky, což neuvádí a zjistí se to maximálně v nějaké konferenci.

U nového počítače si zjistěte, jestli nemá na desce konektor pro připojení sériového portu, on tam bývá, ale není vyveden. To víte, konektory a místo jsou drahé a kdo to dneska používá.
Pak to stačí jen vyvést ven a používat. Možná ještě povolit v BIOSu.
ced