RE: Jiné trable se základní deskou :-)

Miroslav Pajpach pajpach@katedrala.net
Úterý Březen 24 11:29:34 CET 2009

Zdravim,

Něco podobneho mi delal stary pocitac, když jsem do neho koupil novy zdroj.
Zdroj při zapinani zapnul, dve tri vteriny bezel a pak se vypnul.
Nakonec jsem zjistil, ze to dela proto, ze je zdroj malo zatizeny na 12V
vetvi. Stara deska ještě procesor nenapajela z 12V ale novy zdroj uz byl
navrzeny na max. odber z 12V. Když jsem 12V vetev cvicne zatizil 30ti Watty
při startu, tak zdroj normalne nabehl, a i po odpojeni "zateze" uz dal bezel
normalne. Asi nejaka ochrana při startu. Mozna Vam to dela něco podobneho,
akorat se ten zdroj nevypne, a vlivem kolisani napeti se resetuje deska?

S pozdravem
Pajpach

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Monday, March 23, 2009 6:52 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Jiné trable se základní deskou :-)

Zdravím,
  abych neunášel vlákno, založil jsem raději nové s podobnou tematikou :-).
  Na mé základní desce ASUS P5N32-E SLI PLUS se děje podobná, ale trošku
jiná
závada. Počítač je provozován trvale a jeho uptime bez rebootu je v řádu
měsíců (běží Linux :-) ). Zálohován je z UPS. Když se však rozhodu např.
vyměnit kernel a musím tedy rebootovat, v poslední době je to horror -
počítač
se pak nechce rozběhnout. Na rozdíl od původního dotazu lze normálně
zapnout,
ale pak zhruba ve dvousekundovém rytmu problikává LED aktivity disku (power
LED trvale svítí) a dále se neděje vůbec nic. Ani to nepípne,
nezinicializuje
video, prostě nic. Přijde mi to, jako když se BIOS opakovaně resetuje v
ranné
fázi POSTu, proto problikává ten disk, neboť držím-li ručně tlačítko RESET,
tak disk LED trvale svítí. Podobně jako u původního dotazu pomůže nechat
mašinu
vychladnout 5 - 10 minut, pak se rozběhne a běží zase měsíce bez poruchy
:-).
  Board je to nový a používá kondenzátory s pevným elektrolytem (nízké
široké),
řekl bych, že kondíky to nebude. Je v něm mírně overclocknutý E6600, který
si
za provozu umí vytáhnout na svá 4 jádra docela dost proudu a vše je OK,
takže
zdrojem (mimochodem 450W) to asi taky nebude, když při bootu běží jen jedno
jádro.
  Setkal se někdo s tímto druhem poruchy ?
    S pozdravem Pavel Troller