Bootloader

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pátek Březen 20 10:58:55 CET 2009

Prosim o radu. Konecne mam trochu casu na dokonceni bootloader. Zatim jeste
porad upresnuji pozadavky. Chci pouzit neco hotoveho, ale spise to vypada na
vlastni program.

Program bude mit dve casti: "Generator instalacniho balicku" a "Instalator"

Generator programovaciho balicku:
    Vezme data z HEX souboru rozdeli na bloky a zakoduje
    Do instalacniho balicku se doplni info:
        popis verze
        cilove zarizeni
        verze HW ciloveho zarizeni
        Velikost prog. packetu (64-1024 byte)
    Cele se to zasifruje

Instalator:
    desifruje balicek
    vypise popis verze
    zkontroluje verzi ciloveho zarizeni
    posle data do zarizeni

Zarizeni
    prevede zakodovane data
    nahraje program
    zkontroluje a potvrdi novy program

Program bude dvakrat zasifrovany. Jednodussi sifra se bude dekodovat v
jednocipu a cely balicek bude kodovan a dekodovan v PC. Chci tam mit
blbovzdorny mechanismus  - proto je tam popis a kontrola verzi.

Prvni vec na kterou jsem narazil je velikost packetu pro procesor. Mam tady
PIC ktery maze 1024 byte, ale pali po 64byte. Takze se mi jevi jako
optimalni poslat 1024 byte najednou, Jenze co kdyz nebude mit procesor dost
pameti? Jak je to u jinych procesoru? V jakem rozmezi packetu je vhodne
uvazovat? A co 16/32bit?
Dalsi vec bude se jednat o aktualizaci SW, to znamena ze nektere bloky budou
shodne. Premyslim o dvou rezimech "aktualizovat" a "prehrat"
    Aktualizovat - programovat jen zmenene casti - bude to  rychlejsi
    Prehrat - prepali cely procesor znovu (napriklad bude zarizeni zlobit a
chci mit jistotu ze je FLASH pamet Ok)

Michal Gregor