Asi jsem si odvaril merak UT-70D

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Březen 19 09:12:20 CET 2009

> :-) Takhle jsem jednou zmeril odpor zasuvky 220V s merakem ze supermarketu
> za dve stovky. A vubec nic se mu nestalo - fungoval normalne dal :-)

Zdravim,
  ja mam merak za 4.50 GBP koupeny v Londyne a v jeho manualu se pise neco
jako: "Na svorce V/Ohm snese pristroj maximalni napeti 600V DC / 500V AC
v libovolne nastavenem mericim rezimu po dobu max. 5 sekund". Tedy by asi
taky dokazal "zmerit odpor zasuvky", kdybych ho nechtel merit dlouhodobe
:-). Ten inkriminovany merak neznam, ale pokud shori pri 12V na ohmickem
rozsahu, tak bych ho asi nechtel :-).
  Jinak - abych byl trosku konstruktivni - zkuste ten merak vypnout, vyndat
baterku a nechat tak mesic zcela v klidu. Pak ho zkuste znovu pouzit. Nekdy
pri prekroceni povolenych urovni natecou naboje v MOS strukturach do ruznych
"parazitnich plovoucich hradel", tj. nekam, odkud se nemohou snadno dostat
a ovlivnuji chod obvodu. Po nejake dobe se vybiji a obvod zase pracuje pak
normalne.
  S pozdravem Pavel Troller