WIFI s autorizaci

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Čtvrtek Březen 19 08:08:37 CET 2009

On Wed, Mar 18, 2009 at 01:54:42PM +0100, Petr Simek wrote:

> Teoreticky - firewall deafultne pousti jen http a je na nem nejake
>   presmerovani vsech http na webserver ktery serviruje tu loginpage.
>   Po prihlaseni ten webserver updatuje firewall aby povolil tu
>   prave prihlasenou IP adresu bez omezeni. Nejake reseni je popsane
>   napr zde : http://wiki.eduroam.cz/www-auth/
>   Daji se na netu najit i jina reseni zkuste fresmeat .
>
> Prakticky - koupil jsem wireless switch ktery tohle vse dela a ponekud
>   lepe - on uz chyta DNS dotazy a vraci zpet fake odpovedi takze na
>   dotaz www.seznm.cz vrati svoje IP takze uzivatel otevre jeho loginpage
> [...]

Ovsem je to prasarna. Predstavte si, ze mate prohlizec, ktery si pamatuje
pri novem spusteni co jste v nem meli otevreno predtim.
A co se stane, kdyz se nahodou do teto site prihlasite a spustite prohlizec?
Otevre se treba 30 tabu, ve kterych ma clovek "rozdelane" veci a vsechno
se to presmeruje na nejakou nesmyslnou stranu...

P.T.

Jabber: butrus@jabbim.cz
SIP: butrus@ekiga.net