WIFI s autorizaci

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Březen 18 13:54:42 CET 2009

On Wed, 18 Mar 2009, Martin Moštěk wrote:

> [...]
> nic sloziteho, on vsak po mne pozaduje webovou autorizaci - tedy neco
> podobneho co je videt v ruznych hotelech a kavarnach, kdy daneho
> uzivatele "pusti" router na net po zadani uzivatelskeho jmena a hesla.
> Prosel jsem net a muzu rict, ze se v tom nevyznam, vsude se v manualech
>  u ruznych routeru popisuje PPP a pripadne PAP, ale konkretne se v nich
> clovek nic nedovi :-(, navic ja mam staveni WIFI siti jako konicka...
> Neni zde nekdo znaly, kdo jiz podobny problem resil a kdo by byl shopen
> doporucit napr. konkretni typ routeru s takovouto autorizaci a s

Teoreticky - firewall deafultne pousti jen http a je na nem nejake
   presmerovani vsech http na webserver ktery serviruje tu loginpage.
   Po prihlaseni ten webserver updatuje firewall aby povolil tu
   prave prihlasenou IP adresu bez omezeni. Nejake reseni je popsane
   napr zde : http://wiki.eduroam.cz/www-auth/
   Daji se na netu najit i jina reseni zkuste fresmeat .

Prakticky - koupil jsem wireless switch ktery tohle vse dela a ponekud
   lepe - on uz chyta DNS dotazy a vraci zpet fake odpovedi takze na
   dotaz www.seznm.cz vrati svoje IP takze uzivatel otevre jeho loginpage
   kde se prihlasi. Pak dojde k presmerovani na puvodne zadanou webstranku.

Existuji i reseni delane primo pro hotely ktere jsou pripravene na
snadne zadavani uctu z nejake hotelove databaze aktualnich klientu.